Welkom bij onze stap-voor-stap handleiding voor het resetten en configureren van uw Ruckus Access Point (AP). Deze handleiding helpt u om uw AP eenvoudig te resetten, de juiste firmware te installeren en het apparaat te koppelen aan de Ruckus Cloud. Door deze stappen te volgen, zorgt u voor een naadloze integratie met uw netwerk en cloudomgeving.
Volg onderstaande instructies nauwkeurig om optimaal gebruik te maken van uw Ruckus Access Point.
Stap 1: Uitschakelen van de Zondirector
Voordat u begint, zorg ervoor dat de Zondirector is uitgeschakeld om interferentie te voorkomen.
Stap 2: Reset het Access Point
Zoek de resetknop op het access point.
Houd de knop ingedrukt gedurende 8 tot 10 seconden tot de reset is voltooid.
Tip: Stop het pinnetje bij het "reset" zoals vermeld op de foto hierboven.
Stap 3: Log in op het Access Point
Via DHCP: Het access point krijgt automatisch een IP-adres toegewezen. Zoek dit IP-adres in uw router.
Zonder DHCP: Het access point is standaard bereikbaar via 192.168.0.1.
Inloggegevens:
Gebruikersnaam: super
Wachtwoord: sp-admin
Mogen de gegevens niet werken, reset het access point opnieuw. of probeer een andere webbrowser.
-Stap 4: Installeer de juiste Standalone Firmware op indien u een account heeft : Ruckus Wireless Support
Heeft u geen account neem contact met ons op: KommaGo
Ga naar Maintenance > Upgrade in het instellingenmenu.
Kies Local Upgrade en laad de standalone firmware in.
Wacht tot het access point opnieuw opstart.
Stap 5: Configureer het Access Point in Ruckus Cloud
Ga naar de Ruckus One (Cloud)-portal:Log in to RUCKUS One
Maak een account aan of log in.
Voeg het access point toe aan uw account doormiddel van het serienummer.
Stap 6: Controleer de Verbinding
Zorg dat het access point een werkende internetverbinding heeft.
Controleer in de cloud of het apparaat als Connected wordt weergegeven.
Werken deze stappen niet in het verhelpen van het probleem? Neem gerust dan contact op met onze supportafdeling.KommaGo