In deze handleiding wordt stapsgewijs uitgelegd hoe u het Gigaset N510 Pro basisstation en Gigaset S650H handsets configureert.
Wat u nodig heeft om de handset(s) te kunnen koppelen met het basisstation:
- Basisstation (Gigaset N510 PRO)
- Handset (Gigaset S650H Pro Handset)
- (UTP/RJ45)
- Switch met PoE (Power over Ethernet) of een router
- Werkende/actieve internetverbinding
- Stopcontacten en/of stekkerdoos
- SIP account EN gebruikersgegevens
- SIP account = gebruikersgegevens?
- Wat voor gegevens?
-
Haal het basisstation uit de doos en zet deze op . De locatie is van belang. Als het basisstation zich tijdens het telefoneren namelijk te ver van de handsets bevindt, kan de connectie wegvallen.
-
Sluit de stroomadapter aan op het basisstation (aan de achterkant) en sluit daarna een netwerkkabel aan (aan de zijkant). Het uiteinde van de netwerkkabel steekt u in de switch of router. (Zie onderstaande foto)
- Wanneer u alles heeft aangesloten opent u op uw pc een . Typ in de adresbalk: gigaset-config.com. Als de verbinding in stand wordt gebracht krijgt u het scherm uit afbeelding te zien. (zie afbeelding)
-
Haal de twee Gigaset (Pro) telefoon(s) uit de verpakking en zet deze op de gewenste plek.
Zorg er wel voor dat ze binnen het bereik van het basisstation komen te staan, anders is er geen verbinding mogelijk. -
Plaats de batterijen in de twee telefoons. Zet de telefoons daarna aan door de aan-knop
(rode knop/ophangen) ingedrukt te houden. Als de telefoons zijn opgestart kunt u beginnen met het koppelen.
Het koppelen van de telefoons aan het basisstation gaat als volgt: -
- Druk op de (met het streepje)
- Ga naar instellingen en selecteer aanmelden
- Houd nu de knop in het midden van het basisstation 5 seconden ingedrukt (zie afbeelding)
- Pak nu de telefoon en selecteer “Handset aanmelden”
- Er wordt nu gevraagd om een “PIN” deze is standaard “0000”
- Nu zou het koppelen voltooid zijn, doe het zelfde ook met de andere set(s)
Lukt het koppelen van de telefoons aan het basisstation niet?
Controleer dan de internetverbinding en probeer het nogmaals vanaf stap 1
-
Ga terug naar de webbrowser met de webpagina:gigaset-config.com of het IP-adres .
Er wordt nu/soms gevraagd om een “PIN code” in te voeren. De PIN is in meestal 0000 -
Als u in de configuratie pagina zit selecteert u “Settings” en daarna selecteer u “Telephony”.
- In het tabblad Connections klikt u op en krijgt u de volgende pagina te zien.
-
Er wordt u nu gevraagd om een aantal gegevens in te voeren om telefonie mogelijk te maken.
Hieronder leest u wat waar ingevuld moet worden. :
SIP-gegevens
- Authentication name: Vul hier uw gebruikersnaam bij de provider in.
- Authentication password: Vul hier het bijgeleverde wachtwoord in.
- Username: Vul hier nogmaals uw “Authentication name” in.
- Display name: Vul hier de in van de telefoon.
- Domain: Vul hier het domein in van uw provider. (bijv: mijnprovider.com)
- Proxyserver address: Vul hier nogmaals het domein van de provider in.
- Registration server: Vul hier nogmaals het in van de provider
Als u alle gegevens heeft ingevuld, klikt u op Set. Hierna wordt u automatisch naar de vorige pagina gebracht en ziet u . Dit kan echter even duren. Er wordt eerst faillure aangegeven.
Mocht u verder nog problemen of vragen hebben, neem dan contact op me de Voipshop of uw leverancier.