Voor het ontvangen en uitbellen via de centrale is een VoIP trunk benodigd. Een VoIP trunk moet u afnemen bij een VoIP Provider.
Na het afnemen van een trunk krijgt u de volgende gegevens van uw VoIP provider:
- Name: Geef de trunk een willekeurige naam naar keuze.
- Username: Vul hier de aangeleverde gebruikersnaam in. (*)
- Authentication Name: Vul hier de aangeleverde Authenticatienaam in. (*)
- Password: Vul hier het aangeleverde wachtwoord in.
- Hostname/IP: Vul hier het SIP-Server adres in van de provider. (bijv: sip.12connect.nl)
- Domain: Vul hier het SIP-Server adres in van de provider. (bijv: sip.12connect.nl)
- Trunk Status: Enabled
(*) De username en authentication name komen vaak met elkaar overeen .
Na alles volledig ingevuld te hebben moet u de trunk opslaan. Dit kan onderin met de “Reload” knop.
Nadat de trunk is opgeslagen moeten we nog controleren of de trunk zich heeft geregistreerd.
Dit kunnen we controleren via de PBX monitor. Deze staat in het keuzemenu. (zie afbeeldingen)
Door in de PBX monitor op “Trunks” te klikken, kunt u de status inzien.
Als er een groen vinkje voor de trunk staat, betekent dit dat de trunk actief is.
Zie onderstaande afbeelding voor een voorbeeld:
Als er een kruisje bij de “Trunk Status” staat, controleer dan of de gegevens in de trunk wel goed zijn ingevuld. Ook moet de Yeastar Centrale een internetverbinding naar buiten hebben om de trunk te registreren.
Mocht u verder nog problemen of vragen hebben, neem dan contact op met Voipshop of uw leverancier.