Inleiding
In deze handleiding wordt uitgelegd hoe u uw toestel met het het netwerk verbindt zodat u kunt bellen en gebeld kunt worden. Er zijn wel een aantal voorwaarden om het toestel te laten functioneren:
- De Yealink T4X moet worden voorzien van PoE of stroom via de adapter.
- Het toestel heeft toegang nodig tot internet.
- U heeft een VoIP-provider of centrale nodig, met SIP-account.
- Beschikking over een laptop of PC in hetzelfde netwerk als het toestel.
Hoe stel ik een SIP-account in?
Het makkelijkste om dit te doen is om via een pc in te loggen op het IP-adres van het toestel.
Het IP-adres kunt u achterhalen door op "OK" te drukken, waarna het verschijnt onder "IPv4".
Navigeer naar het IP-adres (bijvoorbeeld: 192.168.1.100) via uw browser. Er verschijnt nu een inlogscherm.
Let op: U kunt alleen inloggen als u met uw pc of laptop op hetzelfde netwerk zit.
De inloggegevens van Yealink zijn standaard admin/admin. Werkt dit niet, vraag uw gegevens dan na bij de IT-partij.
Nu u bent ingelogd, klikt u bovenin het scherm op het tabblad “Account”.
U heeft de volgende SIP-gegevens van uw VoIP-provider nodig:
- Gebruikersnaam en/of Authenticatienaam
- Wachtwoord van het SIP-account
- SIP-server adres (bijvoorbeeld: sip.kommago.nl)
In onderstaande afbeelding is te zien welke gegevens u dient in te vullen om uw account te registreren bij uw VoIP-provider:
Als u alles volledig heeft ingevuld klikt u onderaan de pagina op “Confirm” om alle gegevens te bevestigen en op te slaan.
Het account wordt nu geregistreerd bij uw VoIP-provider. Wanneer u bovenaan de pagina “Registered” ziet staan, betekent dit dat de registratie geslaagd is, en zult u als het goed is kunnen bellen.
Mocht dit niet het geval zijn, loop dan de gegevens voor de zekerheid nog een keer na en probeer het hierna opnieuw.
Indien u nog vragen en/of problemen heeft, kunt u contact opnemen met Voipshop of uw leverancier.