In deze korte handleiding wordt uitgelegd wat een Busy Lamp Field (BLF) doet en hoe u deze instelt op de bureautoestellen van Yealink.
Wat is een BLF?
Met een Busy Lamp Field, ofwel BLF, kunt u op een VoIP toestel zien of een gebruiker/collega in gesprek is. Het betreffende lampje zal dan groen of rood branden/knipperen. Vooral voor kantoren die verdeeld zijn in verschillende ruimtes of waar op verschillende locaties wordt gewerkt is dit een handige functie.
Zo hoeft een klant hoeft onnodig lang te wachten en kan deze sneller en beter worden geholpen.
Ook de kwaliteit van de telefoongesprekken wordt verhoogd omdat u niet meer onnodig hoeft door te verbinden.
Hoe stel ik een BLF in?
Het makkelijkste om dit te doen is om via een pc in te loggen op het IP-adres van uw telefoontoestel.
Het IP-adres kunt u achterhalen door op "OK" te drukken, waarna het verschijnt onder "IPv4".
Navigeer naar dit adres (bijvoorbeeld: 192.168.1.100) via uw webbrowser. Er verschijnt nu een inlogscherm.
Let op: U kunt alleen inloggen als u op hetzelfde netwerk zit met uw pc of laptop.
De inloggegevens van Yealink zijn standaard als volgt (werkt dit niet, informeer dan bij uw IT-partij):
Username: admin
Password: admin
Klik vervolgens op het tabblad "DSSKey" bovenaan de pagina. Het volgende venster verschijnt:
Hieronder vindt u welke gegevens u waar dient in te vullen:
Key | Line Key 1 |
Type | BLF (Busy Lamp Field) |
Value | Vul hier het interne nummer van je collega of contactpersoon |
Label | Geef deze knop een naam na wens |
Line | Line 1 |
Extension | Vul hier nogmaals het interne nummer van je collega of contactpersoon |
Vergeet niet om onderaan de pagina op "Confirm" te klikken om de aanpassingen op te slaan!
Indien u nog vragen en/of problemen heeft kunt u contact op nemen met Voipshop of uw leverancier.