In sommige gevallen hebben UniFi apparaten moeite opgenomen te worden in de UniFi Controller (Adoption).
In dit artikel laten wij op verschillende manieren zien hoe u dit mogelijk kunt oplossen.
Opnieuw starten van uw UniFi Apparatuur.
Als uw UniFi apparaat langer dan 15 minuten de status "Adopting" aangeeft, is het verstandig om deze even opnieuw op te starten.
1. Ontkoppel de LAN/Ethernet kabel van uw UniFi apparaat. Zodat de stroom van het apparaat gaat.
2. Wacht ongeveer 15 seconden
3. Sluit de kabel weer aan, en laat het UniFi apparaat opstarten.
4. Controleer of het nu mogelijk is op het UniFi apparaat te adopten in de UniFi Controller.
Het 'vergeten' van het UniFi apparaat.
UniFi - Procedure bij hardware die niet getoond wordt in de controller
Wanneer een UniFi apparaat niet wil adopten, lijkt er wat mis te gaan in de communicatie van het apparaat en de UniFi Controller. Door het apparaat in de UniFi Controller te 'vergeten' herstelt deze communicatie zich.
1. Ontkoppel uw UniFi apparaat van de netstroom en het netwerk.
2. In uw UniFi Controller, navigeer naar "Devices"
3. Klik het UniFi apparaat aan die niet wilt adopten.
4. Er zal nu in de rechterkant van uw scherm een menu openen. In dit menu klikt u op het tandwiel.
5. Scrol naar beneden naar "Manage Device", en klik hier op.
6. Scrol vervolgens verder naar beneden, totdat u de optie "Forget this device"
7. Klik op "Forget"
8. Sluit vervolgens het UniFi apparaat weer aan de netstroom en aan het netwerk.
Het UniFi Apparaat zal zich nu opnieuw aanmelden in de UniFi Controller en er moet vervolgens weer handmatig op "Adopt" of "Adopt and Upgrade".
Het resetten van het UniFi apparaat.
In sommige gevallen is het nodig om de UniFi apparatuur te resetten wanneer deze niet goed adopted worden in de omgeving, dit kan zijn wanneer de UniFi apparatuur vanaf een andere controller komt.
Om uw UniFi Apparatuur resetten, raadpleeg het volgende artikel:
Het her-installeren van uw UniFi Controller software.
BELANGRIJK: Maak een back-up van uw huidige UniFi Controller omgeving zodat u deze niet verliest: Hoe maak ik een back-up van mijn UniFi Controller/omgeving?
1. Verwijder uw huidige installatie van de UniFi Controller software. Gebruik hiervoor het volgende artikel: Hoe verwijder ik de UniFi Controller software?
2. Download en installeer de nieuwste versie van de UniFi Controller software. Gebruik hiervoor het volgende artikel: Hoe installeer ik de UniFi Controller applicatie?
3. Zet de gemaakte back-up terug van uw UniFi Omgeving. Gebruik hiervoor het volgende artikel: Hoe kan ik een gemaakte back-up terugzetten in de UniFi Controller?
Het uitschakelen van een antivirus
Mocht u gebruikt maken van een antivirus/firewall software, kunt u proberen om deze tijdelijk uit te schakelen tijdens het adopten en instellen van de Ubiquiti access points. Het is een bekend probleem dat antivirus software vaak netwerk poorten blokkeert die de UniFi controller gebruikt.