Problemen met het opnemen van gesprekken kan verschillende oorzaken hebben.
Hieronder vindt u een overzicht van mogelijke oorzaken die u zelf kunt controleren:
DECT-headsets
- Het belangrijkste is dat de headset (met EHS-kabel/adapter) correct is aangesloten op het toestel.
Als deze niet correct is aangesloten, dan zal deze functie ook niet werken. - Controleer of de juiste EHS-kabel of adapter is gebruikt, dit is per merk en toestel anders.
- Zorg dat de headset beschikt over de laatste firmware, zie hiervoor de handleiding.
- Zorg dat het telefoontoestel beschikt over de laatste firmware. Controleer dit zelf of vraag uw IT-beheerder om dit te controleren. Voor toestellen van het merk Yealink kunt u dit artikel raadplegen.
- Meestal vindt u aan de zijkant of onderkant van het basisstation van de headset een aantal schakelaars en/of dip-switches. Bij het gebruik van de EHS moeten deze goed staan. Zie hiervoor de handleidingen op onze Zendeskpagina per merk.
- Controleer of de headset wel op de telefoonstand is ingesteld. Sommige headsets hebben namelijk verschillende standen voor gebruik op bijvoorbeeld een telefoontoestel, smartphone of pc.
Bluetooth headsets
- Bij Bluetooth is de opneemfunctie meestal standaard verwerkt. Zorg er wel voor dat de headset gekoppeld is met uw telefoon of smartphone.
- Ook hiervoor geldt dat de headset moet beschikken over de laatste firmware, volg hiervoor de handleiding.
Indien u nog problemen ondervindt kunt bovenin deze pagina een ticket aanmaken, of bellen naar Headsetwinkel of uw leverancier.