Als u problemen heeft met het opnemen van gesprekken via uw headset, kan dat verschillende oorzaken hebben. Om de problemen te verhelpen, kunt u onderstaande zaken controleren.
DECT headsets
- Het belangrijkste is dat de headset (met EHS-kabel/-adapter) correct is aangesloten op het telefoontoestel. Als de headset niet correct is aangesloten, dan werkt de opneem-functie niet.
- Controleer of de juiste EHS-kabel of -adapter is gebruikt. Dit verschilt per merk headset en toestel.
- Zorg ervoor dat de headset is geüpdatet met de laatste firmware. Zie hiervoor de handleiding.
- Zorg dat het telefoontoestel wat u gebruikt ook de laatste firmware bevat. Voor Yealink toestellen: lees dit artikel. Controleer de firmware zelf of vraag uw IT-beheerder om de firmware te controleren.
- Meestal heeft het basisstation van de headset aan de onderkant of aan zijkant een aantal schakelaars en/of dip-switches. Bij gebruik van de EHS moeten deze goed staan. Zie hiervoor de handleidingen per merk op onze supportpagina.
- Sommige headsets hebben verschillende standen, zoals voor het gebruik met een pc. Controleer of de headset wel staat ingesteld op de telefoonstand wanneer u deze op een telefoontoestel aansluit.
Bluetooth headsets
- Bij Bluetooth headsets zit de opneem functie meestal in de headset verwerkt. Zorg er wel voor dat u de headset via Bluetooth gekoppeld heeft met uw telefoon of smartphone.
- Ook voor Bluetooth headsets geldt dat zij over de laatste firmware moeten beschikken. Volg hiervoor de handleiding.
Heeft u na het controleren van bovenstaande zaken nog problemen met het opnemen via uw headset? Dan kunt bovenaan deze pagina een ticket aanmaken of bel naar Headsetwinkel of uw leverancier.