Soms kan het voorkomen dat u met uw DECT-headset last heeft van eenzijdig geluid (1-weg audio). Dit houdt in dat u uw gesprekspartner hoort, maar dat hij/zij u niet kan horen. Het probleem kan zich ook andersom voordoen; dat u uw gesprekspartner niet kan horen, maar hij/zij u wel.
Zorg ervoor dat de headset is voorzien van de laatste firmware.
Om het probleem op te lossen kunt u verder de volgende stappen volgen:
- Aan de onderkant of zijkant van het oplaadstation van de headset zitten meestal een aantal schakelaars met letters. Als deze niet goed staan, is dit mogelijk de oorzaak van het audioprobleem.
De meest voorkomende schakelaar is A, maar dit kan per toestel verschillen.
Door de positie van de schakelaar te veranderen kunt testen of het geluid nu wel aan beide kanten te horen is. - Zorg er ook voor dat de headset correct is aangesloten op het telefoontoestel. De meeste toestellen beschikken aan de achterkant of zijkant over een headsetpoort. Als u een hoornlifter gebruikt, dient u de headset echter aan te sluiten op de hoornpoort.
- Bij Sennheiser is er ook indicatielampje aanwezig dat aangeeft of er een actieve connectie is.
Op het oplaadstation van de headset zal een wit of blauw lampje branden, wat betekent dat er verbinding is. Is het lampje rood, dan is er geen connectie en zult u alles even na moeten lopen.
Indien u nog problemen heeft kunt bovenin deze pagina een ticket aanmaken, of u kunt bellen naar Headsetwinkel of uw leverancier.