IVR's worden opgenomen vanaf een aangesloten VoIP telefoon, die geselecteerd zal worden.
Een IVR (interactive voice response) is een spraakcomputer die onder andere uw bellers alvast welkom kan heten of bijvoorbeeld via een keuzemenu doorverbindt naar de juiste medewerker.
Hieronder een stappenplan om een IVR in te spreken op uw Yeastar S100
Als eerst opent u Settings.
Klik daarna onder 'PBX' op 'Voice prompts'.
Klik nu rechtsboven op 'Custom Prompts'.
Nu kunt u op 'Record New' klikken om een nieuwe IVR aan te maken.
Als u op 'Record' klikt, gaat het geselecteerde VoIP telefoontoestel rinkelen en kunt u na de piep beginnen met het inspreken van het gewenste bericht voor de IVR/het keuzemenu.
Nadat u ophangt verschijnt het audiobestand onder 'Custom Prompts' en kunt u deze terugluisteren.
Als u onder 'Settings' naar 'Call features' gaat en dan naar 'IVR' kunt u hier een IVR aanmaken.
Als u deze heeft aaangemaakt ziet u het volgende:
Bij 'Number' typt u het extensienummer in die de IVR zal afspelen
Bij 'Name' typt u een naam in voor de IVR
Bij 'Prompt' Kiest u het audiobestand dat zal afspelen wanneer er word gebeld naar het desbetreffende extensienummer .
Wanneer u op 'Key Press Event' drukt kunt u instellen wat er gebeurd wanneer iemand op de toetsen 0-9 # * drukt. Bijvoorbeeld als iemand hier 0 toetst dan word diegene doorverbonden met de extensie 1000, of als iemand 1 toetst dan komt hij in een wachtrij te staan.
Als u dit heeft gedaan gaat u naar extensies en drukt u op 'edit' op de extensie waar u de IVR op wilt zetten.
Druk daarna op 'Features' en hier kunt u de geluidsopnames uploaden.
Let wel op, de geluidsbestanden kunnen niet dezelfde naam hebben. Anders word deze niet geaccepteerd.