Deze handleiding legt uit hoe je een Yealink en/of Gigaset werkend kan krijgen met een VOIP account van de provider KPN.
U heeft de onderstaande producten en/of gegevens nodig om het werkend te krijgen:
- Een Yealink bureautoestel of DECT basis (inclusief handset) / Gigaset basis of DX800a
- Een werkende internetverbinding van KPN/XS4ALL
- Het SIP account van de provider die bestaan uit een gebruikersnaam, wachtwoord, telefoonnummer.
LET OP: Komt u van XS4ALL dan kan het zo zijn dat het nummer nog actief is in Fritzbox
Stap 1: Het opvragen van de SIP gegevens
Als eerste zal u moeten gaan naar https://kpn.com/sip hier kunt u inloggen met uw KPN account.
Eenmaal als u bent inlgelogt ziet u de gegevens staan, deze heeft u nodig voor het toestel.
Ook zal u onderaan een wachtwoord moeten aanmaken, schrijf deze goed op!
Voorbeeld:
Gebruikersnaam: aabaXXXXXXXX@ims.imscore.net
Telefoonnummer: +31303036720
Wachtwoord: XXXXXXXXXXXX
Server: ims.imscore.net
Proxy: voip1-ext.kpn.net
Stap 2: Het instellen van uw Voip telefoon
Als eerste zal u moeten inloggen op de IP telefoon, dit kunt u doen via het IP adres wat het toestel heeft gekregen. Bij Yealink kunt u op de OK knop drukken en ziet u het IP-adres in het scherm, deze kunt u overtypen in de browser. Bij gigaset kunt in de browser https://gigaset-config.com gebruiken en komt deze in de lijst te staan.
Hieronder staat een afbeelding met welke gegevens waar moeten worden ingevuld om het toestel online te krijgen: